Περί κανονικού και ψευδεπισκόπου – κείμενο ΓΟΧ 2014

 ΚΑΤΑΚΟΜΒΙΚΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Συμφέρει την ψυχή σας να παραιτηθείτε της ιεροσύνης  από το να βλαστημάτε  τον Θεό εν ώρα Λειτουργίας

'' Aντί να αντιταχθούν στα αντίχριστα μέτρα του καθεστώτος, αυτοί σπεύδουν να τα προαναγγείλουν από μόνοι τους.  Όταν κηρύσσουν μόνο υπακοή και ευπείθεια, όχι στους αγίους, αλλά στους εκκλησιομάχους πολιτικούς, στους κοσμικούς δήθεν ειδικούς  Όταν αντί να επιχειρήσουν να τονώσουν και να οικοδομήσουν στη σωστή πίστη τους ολιγόπιστους και κλονισμένους χριστιανούς  έρχονται να τους μπερδέψουν ακόμη χειρότερα, με το να κηρύσσουν οι ίδιοι τη βλασφημία  εντός των ναών'' 

ΣΤΗΝ ΦΩΤΟ ΒΛΕΠΕΤΕ ΤΗΝ  ΠΙΣΤΙ - ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΓΟΧ πηγη https://www.flickr.com/photos/impcgr/50243759166/in/album-72157715546406418/

ΚΑΤΩΤΕΡΩ ΑΠΟ ΤΟ  ΟΜΟΛΟΓΙΑΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΓΟΧ 2014


6. σάλευτη μμον στν ρθ μολογία, καθς κα περάσπισή Της μ κάθε θυσία, εναι θέμα ψίστης σωτηριολογικς[14] σημασίας, κα γι᾿ ατ ο γιοι Πατέρες μας µολόγησαν κα περασπίσθηκαν γενναίως, μ λόγο, ργο κα αμα, τν γία ρθόδοξη Πίστη μας, κα πρατταν ατ κ µέρους τς ρθόδοξης Καθολικς κκλησίας κα ν νόµατι τς πάρξεώς Της.

7.λοι σοι κηρύττουν πράττουν ντίθετα πρς τν ρθ μολογία, πειδ εναι αρετικοί,χωρίζονται π τν λήθεια τς Πίστεως κα κπίπτουν π τν Κοινωνία μ τν ρθόδοξη Καθολικ κκλησία, ετε ατο εναι μεμονωμένα πρόσωπα ετε Κοινότητες, στω κα ν ατς συνεχίζουν ν λειτουργον τυπικς-θεσμικς ς δθεν κκλησίες κα ν ποκαλονται ς κκλησίες:

«σοι δν ερίσκονται στν λήθεια, ατο δν νήκουν στν κκλησία το Χριστο· κα τόσο περισσότερο, σο ψεύδονται μεταξύ τους, καλοντες κα καλούμενοι ερο ποιμένες κα ρχιποιμένες· διότι, Χριστιανισμς δν χαρακτηρίζεται βάσει τν προσώπων, λλ βάσει τς ληθείας κα τς κριβείας τς πίστεως» (γιος Γρηγόριος Παλαµς).

8.Ἑνότητα τῆς Ἐκκλησίας στὴν Ἀλήθεια τῆς Πίστεως καὶ τὴν Κοινωνία τῶν Μυστηρίων, ἡ Ὁποία παρέχεται ἄνωθεν ἀπὸ τὸν Πατέρα, διὰ τοῦ Υἱοῦ, ἐν Ἁγίῳ Πνεύματι, εἶναι βεβαίως Χριστοκεντρικὴ καὶ Εὐχαριστιακή, βιώνεται δὲ ὡς διαχρονικὴ σύνοδος καὶ συλλειτουργία ἐν τόπῳ καὶ χρόνῳ «σὺν πᾶσι τοῖς ἁγίοις»[15], ἐφ᾿ ὅσον ἔχει ὡς ἐγγυητή Της τὸν Ὀρθόδοξο Ἐπίσκοπο, ὁ ὁποῖος εἶναι – μὲ τὴν Χάρη τοῦ Θεοῦ - φορέας τῆς «Παραδόσεως τῆς Ἀληθείας» (Ἅγιος Εἰρηναῖος Λουγδούνου).

10. Κάθε Ἐπίσκοπος, ὁ ὁποῖος κηρύττει αἵρεση δημoσίως καὶ «γυμνῇ τῇ κεφαλῇ ἐπ᾿ Ἐκκλησίας»[16], καὶ ὁ ὁποῖος διδάσκει «ἕτερον εὐαγγέλιον παρ᾿ ὅ παρελάβομεν» ἢ εὑρίσκεται σὲ συγκρητιστικὴ κοινωνία μὲ ἀλλοδόξους καὶ ἀλλοθρήσκους, καὶ μάλιστα ὅταν πράττει αὐτὸ ἐπιμόνως καὶ συνεχῶς, καθίσταται «ψευδεπίσκοπος» καὶ «ψευδοδιδάσκαλος» (ΙΕ’ Κανὼν τῆς Πρωτοδευτέρας)· ὅσοι δὲ Ἐπίσκοποι εὑρίσκονται σὲ κοινωνία μὲ αὐτόν, ἀδιαφορώντας ἢ ἀνεχόμενοι ἢ ἀποδεχόμενοι τὸ φρόνημα καὶ τὶς πρακτικές του ἐκφράσεις, αὐτοὶ «συνόλλυνται»[17] (Ἅγιος Θεόδωρος Στουδίτης), καὶ παύουν ἔτσι νὰ εἶναι Κανονικοὶ[18]καὶ Κοινωνικοί[19], ἐφ᾿ ὅσον ἡ Καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας, ἡ Ἑνότητά Της καὶ ἡ γνησία Ἀποστολικὴ Διαδοχή, οἱ ὁποῖες ἐγγυῶνται μὲ ἀσφάλεια τὴν Κανονικότητα καὶ τὴν Κοινωνικότητα τοῦ Ἐπισκόπου, ἑδράζονται, ἀπορρέουν καὶ διασφαλίζονται ἀπὸ τὴν «Ὀρθὴν καὶ Σωτήριον τῆς Πίστεως Ὁμολογίαν».

  

[16]    «Γυμν τ κεφαλ π᾿ κκλησίας» (φράση π τν ΙΕ’ ερ Κανόνα τς Πρωτοδευτέρας ερς Συνόδου)· παρρησί, μ παρρησία, προκάλυπτα, λευθέρως, εθαρσς.

 

[17]    «Συνόλλυνται»· π τ ρμα συνόλλυμαι: καταστρέφομαι-ξαφανίζομαι-χάνομαι μαζ μ κάποιον.

 

[18]    «Κανονικοί»· πίσκοπος εναι κα καλεται «Κανονικός», ταν χειροτονία του, ποιμαντικ κα συνοδική του δραστηριότητα, λλ κα τ φρόνημά του εναι σύμφωνα μ τ Δόγματα κα τος ερος Κανόνες τς ρθοδόξου κκλησίας. Τότε γίνεται λόγος γι τν «Κανονικότητα» το πισκόπου.

 

[19]    «Κοινωνικοί»· νας πίσκοπος, ποος εναι «Κανονικός», εναι κα «Κοινωνικός», δηλαδ εναι σ κοινωνία Πίστεως κα Μυστηρίων μ τν ρθόδοξο Κλρο κα Λαό. Τότε γίνεται λόγος γι τν «Κοινωνικότητα» το πισκόπου.

 

Τούτο και μόνο ως θέαμα προβάλλει αποκρουστικό. Εισέρχονται, λοιπόν, άνθρωποι μασκοφορούντες, ασπαζόμενοι τις εικόνες.
Με τη στάση αυτή φανερώνεται ότι βρισκόμαστε σε μια νέα εικονομαχική περίοδο, όπου η τιμή δεν αποδίδεται στο εικονιζόμενο πρόσωπο, αλλά στο υλικό μέσο.

Έχουμε, δηλαδή ενώπιόν μας, τη νέου τύπου «θεολογία», εκείνη των κλειστών εκκλησιών, που ουδεμία σχέση έχει με την περί εικόνων διδασκαλία των Πατέρων της Ζ΄ Οικουμενικής Συνόδου, όπου αναφέρεται ρητά μαζί με την προσκύνηση και ο ασπασμός.
Ο φραγμός όμως μεταξύ εικόνας και «πιστού» αποτελεί φραγμό μετοχής στο μυστήριο της Ενσάρκωσης του Χριστού, που «είναι η κλείδα της ερμηνείας πάντων των φαινομένων» (Ν.Γ.Πεντζίκης, Αρχείον, Οι Εκδόσεις των Φίλων, Αθήνα 1974, σ. 185).

Η Εικονομαχία, δηλαδή, είναι ξεκάθαρα αίρεση Χριστολογική. Οπότε, ο μασκοφόρος, έναντι της εικόνος, «πιστός» βάζει αστερίσκους στην Ενσάρκωση.
Αλλάζει τη θεολογία, κάνοντας τη θεϊκή συγκατάβαση, μετάβαση τοπική, ακυρώνοντας, δηλαδή, το σχετικό Οίκο του Ακαθίστου Ύμνου (Βασίλειος Γοντικάκης, Προηγούμενος Ι.Μ. Ιβήρων, Ο Βασιλεύς της Δόξης, Ι.Μ.Ιβήρων 2018, σ. 126).

Σχόλια