Εις τα ζητήματα της Πίστεως δεν χωρεί συγκατάβασις - ΣΧΟΛΙΑ

 

Blogger


....Μετά δύο ημέρας, γενομένης νέας συνελεύσεως (Φλωρεντία) παρά τω Πατριάρχη, ήρχισαν να παρακινούν και να παρακαλούν τον Άγιον Μάρκον να κάμη κάποιαν συγκατάβασιν. Εκείνος όμως απήντα ότι εις τα ζητήματα της Πίστεως δεν χωρεί συγκατάβασις, υπέμνησε δε εις αυτούς εκείνο όπερ είπεν ο έπαρχος εις τον Άγιον Θεόδωρον τον Γραπτόν· «Μίαν μόνην φοράν συγκοινωνήσατε με ημάς (τους Εικονομάχους) και κατόπιν πορεύεσθε όπου θέλετε». Ο δε Άγιος Θεόδωρος απεκρίθη· «Ω έπαρχε, τούτο είναι το ίδιον, ως να έλεγέ τις εις άλλον: άφησε να κόψω την κεφαλήν σου μίαν μόνον φοράν, και κατόπιν ύπαγε όπου αγαπάς». Τούτο ζητείτε και σεις από εμέ, προσέθεσεν ο Άγιος Μάρκος, αλλά τούτο είναι αδύνατον.
----------- 
ορθοδοξη φωνη
 
 
 
Ο/Η Marinos Ritsoudis είπε...
Κοινό ιδίωμα που το συναντάμε σε όλη την Εκκλησιαστική ιστορία ανεξαιρέτως, πάντοτε ο διάβολος διά των οργάνων του, ζητάει από τους Ορθοδόξους Χριστιανούς να συγκοινωνήσουν μαζί τους. Ποτέ ο αληθινός ορθόδοξος δεν ζητάει να έρθει σε κοινωνία με τους πλανεμένους αιρετικούς, και ας είναι προ Κρίσεως η κατάσταση. Το αναφέρω γιατί ο Πατήρ Ευθύμιος Τρικαμηνάς και η ιστολογική κουστωδία του, παραπονιέται που δεν ερχόμαστε σε κοινωνία μαζί του οι Ορθόδοξοι, και ας έχει αποτειχιστεί από τον Οικουμενισμό. Το άλλο θέμα που χρήζει εδώ προσοχής, είναι πως ο διάβολος αρκείται έστω στη μία φορά να δηλητηριάσει. Σε πολλούς Αγίους Μάρτυρες ειπωθηκε το παρακάτω, κράτα την Πίστη στην καρδιά σου, πες μια φορά πως έγινες μουσουλμάνος και φύγε μακρυά να ζήσεις την ζωή σου. Όμως ουδέποτε έγινε αποδεκτό, οι Άγιοι προτιμούσαν να πεθάνουν για την Πίστη παρά να ζήσουν με το δηλητήριο της αλλαξοπιστίας. Αυτό θα συμβεί και όταν επιβληθεί το χάραγμα του θηρίου. Θα λένε οι πολλοί, "Τον Χριστόν τον έχουμε στην καρδιά μας, ας μας δώσουν όσα χαράγματα θέλουν στο σώμα".
23 Σεπτεμβρίου 2019 - 12:03 μ.μ.
Blogger Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ἔπαρχος: «Μίαν μόνην φοράν συγκοινωνήσατε μέ ἡμᾶς (τούς Εἰκονομάχους) καί κατόπιν πορεύεσθε ὅπου θέλετε».
Ἅγιος Θεόδωρος: «Ὦ ἔπαρχε, τοῦτο εἶναι τό ἴδιον, ὡς νά ἔλεγέ τις εἰς ἄλλον: ἄφησε νά κόψω τήν κεφαλήν σου μίαν μόνον φοράν, καί κατόπιν ὕπαγε ὅπου ἀγαπᾶς».

Δέν ἔχω συναντήσει ποτέ ἄλλοτε μίαν τόσον παραστατικήν ἀπάντησιν, πού δέν ἀφήνει περιθώρια "δυνητισμοῦ" καί "ἀχρικαιρισμοῦ," πού ἦσαν ψευδο-διδασκαλίες τοῦ π. Ἐπιφανίου Θεοδωροπούλου!
23 Σεπτεμβρίου 2019 - 12:10 μ.μ.
Blogger Ο/Η Δημήτριος Χατζηνικολάου είπε...
Ἀγαπητέ μου Μαρῖνε, θά ἐνθυμεῖσαι ἀσφαλῶς ὅτι τό ἐπιχείρημα "ἡ πίστις εἶναι στήν καρδιά μας, το δελτίον ταυτότητος ἄς λέγῃ ὅ,τι θέλει" τό ἀκούγαμε κατά κόρον τό 2000, ὅταν οἱ ἄθεοι (Σημίτης, Σταθόπουλος κ.ἄ.) ἔβγαλαν τό θρήσκευμα ἀπό τίς ταυτότητες.
23 Σεπτεμβρίου 2019 - 12:23 μ.μ.
Blogger Ο/Η Σταύρος Τ. είπε...
Εδώ βρήκα αρκετούς συγκεντρωμένους λόγους του Αγιου Θεοδώρου Στουδίτη περι αποτειχίσεως κι αντιμετωπίσεως των αιρετικών και μάλιστα αρκετά πριν να γίνει η Πρωτοδευτέρα Σύνοδος, επί Μέγα Φωτίου, κι εισέλθει ο 15ος κανόνας στο Ιεροκανονικό δίκαιο
https://alavastron.blogspot.com/2016/12/Stouditis-Agios.html
Ό ίδιος ο Μέγας Φώτιος δίδασκε :
Αἱρετικός ἐστιν ὁ ποιμήν; λύκος ἐστίν. Φυγεῖν ἐξ αὐτοῦ καὶ ἀποπηδᾶν δεήσει, μηδὲ ἀπατηθῆναι προσελθεῖν κἄν ἥμερον περισαίνειν δοκεῖ. Φύγε τὴν κοινωνίαν αὐτοῦ καὶ τὴν πρὸς αὐτὸν ὁμιλίαν ὡς ἰὸν ὄφεως

Τόμοι ολόκληροι θα μπορούσαν να συγκεντρωθούν με τις διδασκαλίες όλων των Αγίων περι υποχρεωτικής αποτειχίσεως.
Μάλλον από το γεγονός ότι κάποιοι καταφέρνουνε να ξεγελανε τόσους Πιστούς με τις αντιθετες σοφιστείες τους προέκυψε κι η λέξη Παπατζής
23 Σεπτεμβρίου 2019 - 1:45 μ.μ.

Σχόλια