ΓΟΧ καλλινίκου - Ἐγκύκλιος διὰ τὸν Καθαγιασμὸν τοὺ Ἁγίου Μύρου

 6. Εἰδικώτερον περὶ τῶν Μυστηρίων τῶν τελουμένων εἰς τὰς λεγομένας ἐπισήμους ὀρθοδόξους Ἐκκλησίας, ἡ Γνησία Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία δὲν διαβεβαιοῖ περὶ τοῦ κύρους αὐτῶν, οὔτε καὶ περὶ τῆς σωτηριολογικῆς ἀποτελεσματικότητος τούτων, ἰδίως εἰς ὅσους κοινωνοῦν «ἐν γνώσει» μετὰ τοῦ συγκρητιστικοῦ Οἰκουμενισμοῦ, ὡς καὶ τοῦ Σεργιανισμοῦ, ἔστω καὶ ἂν Αὕτη δὲν ἐπαναλαμβάνῃ ὁπωσδήποτε τὸν τύπον αὐτῶν εἰς τοὺς ἐν μετανοίᾳ εἰσερχομένους εἰς κοινωνίαν μετ’ Αὐτῆς, ἐν ὄψει μάλιστα τῆς συγκλήσεως μιᾶς Μεγάλης Συνόδου τῆς Γνησίας Ὀρθοδοξίας, εἰς ἐπισφράγισιν τῶν ἤδη γενομένων εἰς τοπικὸν ἐπίπεδον.

 Αρα οι Ν/γίτες εχουν αγιο πνεύμα  γι αυτό οι γοχ  δεν τους μυρώνουν,  πλην όμως το οικουμενικό πατριαρχείο δεν εχει αγιο πνεύμα ( που χορηγεί μύρω στην διοικούσα ) κι ως εκ τούτου οι γοχ ΘΝΠ καθαγίασαν δικό τους.

ΑΦΙΕΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΑΜΥΡΩΤΟΥΣ



Ἀριθμός Πρωτ. 2817
Ἐν Ἀθήναις, 08/21-03-2019

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ
Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητὰ καὶ περιπόθητα,
Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας μας, τὴν προσεχῆ Μεγάλην Πέμπτην θὰ προβῇ εἰς καθαγιασμὸν ἁγίου μύρου. Τοῦτο τὸ γεγονὸς εἶναι ἱστορικὸν καὶ ἔχει μεγίστην σημασίαν, καθότι ὑφ’ ὁλοκλήρου τῆς Ἱεραρχίας θὰ καθαγιασθῇ Ἅγιον Μῦρον.

Τὸ ἅγιον μῦρον εἶναι ἀναγκαῖον διὰ τὴν τέλεσιν τοῦ μυστηρίου τοῦ χρίσματος διὰ τοῦ ὁποίου μεταδίδονται εἰς τοὺς πιστοὺς τὰ χαρίσματα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος. Τοῦτο ἀρχικῶς ἐγίνετο διὰ τῆς ἐπιθέσεως τῶν χειρῶν τῶν Ἀποστόλων εἰς τοὺς βεβαπτισμένους. ἐπειδὴ ὅμως δὲν ἦτο δυνατόν νὰ παρίστανται παντοῦ οἱ Ἀπόστολοι, ὅταν ἡ Χριστιανικὴ ἐκκλησία ἐξηπλώθη, ἐφηρμόσθη ὁ τρόπος τοῦ Ἁγίου Μύρου τὸ ὁποῖον ηὐλόγουν οἱ Ἅγιοι Ἀπόστολοι (καὶ μετ’ αὐτῶν οἱ Ἐπίσκοποι) καὶ διὰ τοῦ ὁποίου οἱ κατὰ τόπους ἱερεῖς ἔχριον τοὺς βαπτιζομένους. Ἀρχικῶς ὁ κάθε Ἐπίσκοπος ηὐλόγει τὸ μῦρον τῆς ἐπαρχίας του. Ἡ πολυπλοκότης, ὅμως τῆς παρασκευῆς του, λίαν συντόμως ὡδήγησε εἰς τὴν πρακτικὴν νὰ εὐλογῇται τοῦτο ὑπὸ τῶν Συνόδων τῶν κατὰ τόπους Πατριαρχείων καὶ λοιπῶν Αὐτοκεφάλων Ἐκκλησιῶν. Ἡ πρακτικὴ αὐτὴ ἐξακολουθεῖ γενικῶς μέχρι σήμερον.
Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, παρ’ ὅτι αὐτοκέφαλος ἀπὸ τὸ 1850, ἐκ λόγων σεβασμοῦ πρὸς τὸ Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως, ἐλάμβανε τὸ ἅγιον μῦρον παρ’ αὐτοῦ. Ἡμεῖς ὅμως οἱ γνήσιοι Ὀρθόδοξοι Χριστιανοί, ὡς συνέχεια τῆς αὐτοκεφάλου Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας ἐν Ἑλλάδι ὑπὸ τὴν ἀκαινοτόμητον ἔννοιαν, ἐφ’ ὅσον τὸ Πατριαρχεῖον Κωνσταντινουπόλεως περιέπεσεν εἰς τὴν καινοτομίαν καὶ τὸν Οἰκουμενισμόν δὲν εἶναι δυνατὸν νὰ δεχόμεθα μῦρον παρ’ αὐτοῦ καὶ ὡς ἐκ τούτου προβαίνομεν εἰς τὸν καθαγιασμὸν τοῦ ἁγίου μύρου. Εὐκόλως, λοιπόν, δύναται νὰ γίνῃ ἀντιληπτὸν τὸ πόσον σημαντικὸν εἶναι τὸ γεγονὸς αὐτὸ διὰ τὴν Ἐκκλησίαν μας. Ὁ προηγούμενος καθαγιασμὸς Ἁγίου Μύρου ἐκ μέρους τῆς Ἱερᾶς ἡμῶν Συνόδου ἐγένετο τὸ ἔτος 2001, ἤτοι πρὸ 18 ἐτῶν.
παρασκευή (ἔψησις) τοῦ Ἁγίου Μύρου θὰ λάβῃ χώραν εἰς τὸν Καθεδρικὸν Ἱερὸν Ναὸν Ἁγίου Ἀθανασίου Ν. Φιλαδελφείας (Ἀναγεννήσεως 37). Ἡ ὅλη διαδικασία θὰ ἀρχίσῃ τὴν Κυριακὴν τῶν Βαΐων πρωΐ μὲ τὴν προχείρησιν τῶν μυρεψῶν, ὑπὸ τοῦ Ἀρχιεπισκόπου. Ἡ διαδικασία τῆς ἐψήσεως (βρασμοῦ τοῦ ἐλαίου μετ’ οἴνου καί ἀρωματικῶν οὐσιῶν) θὰ γίνει εἰς τρεῖς φάσεις μετὰ τὰς πρωϊνὰς ἀκολουθίας τῆς Μ. Δευτέρας, Μ. Τρίτης καὶ Μ. Τετάρτης. Εἰς ὅλας τὰς ἀκολουθίας τῶν ἡμερῶν αὐτῶν θὰ προΐσταται Ἀρχιερεύς. Τὸ ἀποκορύφωμα τοῦ γεγονότος εἶναι ἡ τελετή τοῦ Καθαγιασμοῦ τὴν Μ. Πέμπτην πρωΐ εἰς τὸ Συνοδικὸν συλλείτουργον.
Ὅσοι ἐκ τῶν πιστῶν δύνανται, καλοῦνται νὰ προσέλθουν εἰς τὸν Καθεδρικὸν Ἱ.Ν. Ἁγ. Ἀθανασίου κατὰ τὰς προαναφερθεῖσας Ἱερὰς Ἀκολουθίας διὰ νὰ παραστοῦν εἰς τὸ ἱστορικόν διὰ τὴν Ἐκκλησίαν μας τοῦτο γεγονός.
Ἐπὶ τούτοις, εὐχόμεθα πατρικῶς ὅπως ἅπαντες, φθάσητε εἰς τὸ πέρας τῆς περιόδου τῆς Ἁγ. Τεσσαρακοστῆς ἐν ὑγείᾳ κατ’ ἄμφω καὶ ὑποδεχθῆτε τὸν Ἀναστάντα Κύριον ἐν χαρᾷ.

Η ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟΣ
Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος
† Ὁ Ἀθηνῶν ΚΑΛΛΙΝΙΚΟΣ
Τὰ Μέλη
† Ὁ Λαρίσης καί Πλαταμῶνος ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ
† Ὁ Εὐρίπου καὶ Εὐβοίας ΙΟΥΣΤΙΝΟΣ
† Ὁ Πειραιῶς καὶ Σαλαμῖνος ΓΕΡΟΝΤΙΟΣ
† Ὁ Ἀττικῆς καὶ Βοιωτίας ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
† Ὁ Θεσσαλονίκης ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ
† Ὁ Δημητριάδος ΦΩΤΙΟΣ
† Ὁ Τορόντο ΜΩΫΣΗΣ
† Ὁ Ἀµερικῆς ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ
† Ὁ Φιλίππων καὶ Μαρωνείας ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
† Ὁ Ὠρωποῦ καὶ Φυλῆς ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ
† Ὁ Μεθώνης ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
† Ὁ Λούνης ΣΙΛΟΥΑΝΟΣ
† Ὁ Γαρδικίου ΚΛΗΜΗΣ
† Ὁ Ἔτνα καὶ Πόρτλαντ ΑΥΞΕΝΤΙΟΣ
† Ὁ Βρεσθένης ΘΕΟΔΟΣΙΟΣ
† Ὁ Θεουπόλεως ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ


Ἀριθμός Πρωτ. 2811
Ἐν Ἀθήναις, 20-02/05-03-2019

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΙΣ
Παντὶ τῷ πληρώματι τῆς Ἐκκλησίας Γ.Ο.Χ. Ἑλλάδος

Τέκνα ἐν Κυρίῳ ἀγαπητὰ καὶ περιπόθητα,
Ὡς γνωστὸν ἡ Ἐκκλησία Γ.Ο.Χ. Ἑλλάδος ἐφέτος τὴν Μ. Πέμπτην θὰ τελέσῃ καθαγιασμόν Ἁγίου Μύρου. Διὰ τὴν παρασκευὴν τοῦ ἁγίου μύρου ἀπαιτοῦνται σκεύη καὶ ὑλικὰ ἀκριβὰ καὶ δυσεύρετα. Διὰ τὴν κάλυψιν τῶν ἐξόδων, ἢ τουλάχιστον μέρους αὐτῶν, ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἐκκλησίας μας ἀπεφάσισε τὴν διενέργειαν δισκοφορίας εἰς ὅλους τοὺς Ἱεροὺς Ναοὺς τῆς Ἐκκλησίας ἡμῶν κατὰ πρώτην Κυριακὴν ἅμα τῇ λήψει τῆς παρούσης. Τὸ προϊόν τῆς δισκοφορίας θὰ δοθῇ εἰς τὴν Ἱερὰν Μητρόπολιν / Ἐπισκοπὴν εἰς τὴν ὁποίαν ὑπαγεται ἑκάστη Ἐνορία καὶ μερίμνῃ τοῦ Ἐπιχωρίου Ἱεράρχου θέλει παραδοθῇ εἰς τὴν Ἱερὰν Σύνοδον. Ὅστις ἐπιθυμεῖ δύναται νὰ ἀποστείλῃ καὶ ἰδιωτικῶς τὴν συνεισφορὰν αὐτοῦ εἰς τὴν διεύθυνσιν τῆς Ἱερᾶς Συνόδου μὲ τὴν ἔνδειξιν «Διὰ τὸ ἅγιον μῦρον».
Σημειωτέον ὅτι κατὰ τὴν Πατριαρχικὴν τάξιν τοῦ ἁγίου μύρου, προβλέπεται ἡ τέλεσις παρακλήσεως εἰδικῶς ὑπὲρ ὅσων συνεισέφερον διὰ τὰ ἔξοδα τῶν ὑλικῶν τοῦ Ἁγίου Μύρου.
Μετ᾿ εὐχῶν, δι᾿ εὐλογημένην καὶ καρποφόρον Ἁγίαν Τεσσαρακοστήν
Ὁ Ἀρχιγραμματεὺς
 † Ὁ Δημητριάδος Φώτιος

Σχόλια