ΓΟΧ - ΠΟΡΕΙΑ ΚΑΙ ΣΧΙΣΜΑΤΑ

 

Το 1924 έγινε η αλλαγή του Ημερολογίου. Μετά την αλλαγή, [μια βδομάδα μετά] συνεστήθη ο «Σύλλογος των Ορθοδόξων» των Παλαιοημερολογιτών, ο οποίος μετεξελίχθη «Ελληνική Θρησκευτική Κοινότητα των Γνησίων Ορθοδόξων Χριστιανών», παρά την αντίδραση του Χρυσ. Παπαδοπούλου. Η Κοινότητα αυτή μέχρι το 1935 ασκούσε την διοίκηση της Εκκλησίας ΓΟΧ.
Το 1935 οι Δημητριάδος Γερμανός, πρώην Φλωρίνης Χρυσόστομος, και Ζακύνθου Χρυσόστομος προσεχώρησαν στους ΓΟΧ και ανέλαβαν την ηγεσία τους. Χειροτόνησαν τέσσερες νέους επισκόπους, τους:

1. Κυκλάδων Γερμανό Βαρυκόπουλο, 2. Μεγαρίδος Χριστοφόρο Χατζή, 3. Διαυλείας Πολύκαρπο Λιώση και 4. Βρεσθένης Ματθαίο Καρπαθάκη.
Η Εκκλησία της Ελλάδος τους καταδίκασε όλους, Εξ αυτών ο Ζακύνθου Χρυσόστομος, επέστρεψε στην Εκκλησία του Νέου. Το ίδιο και ο Διαυλείας Πολύκαρπος και Μεγαρίδος Χριστοφόρος, πλην δεν αναγνωρίσθηκε το επισκοπικό τους αξίωμα και έγιναν δεκτοί ως ιερείς. Αυτό όμως ( από την πλευρά των Π/γιτών )  λέγεται ΙΕΡΟΣΥΛΙΑ – ασχετα αν δεν το εχει επισημάνει κανείς μεχρι τώρα.

Το 1937 έγινε το πρώτο σχίσμα στους ΓΟΧ. μεταξύ του Βρεσθένης Ματθαίου και πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου, εξ αιτίας της άποψης του τελευταίου ότι οι Νεοημερολογίτες είναι δυνάμει ( = πρόκειται στο μέλλον ) σχισματικοί και όχι ενεργεία, διότι έπρεπε να υπάρχει καταδικαστική απόφαση Μ. Συνόδου. Δεν υπάρχει δυνάμει σχισματικός διότι όποιος κάνει σχίσμα ειναι εν ενεργεία σχισματικός γιατί αποκόπτεται από την εκκλησία σχίζοντας τον χιτώνα του Χριστού - οπως δεν υπάρχει δυνάμει έγκυος, δυνάμει βιασμός κ.ο.κ.

Με τον Ματθαίο ήταν ο Κυκλάδων Γερμανός, με τον πρ. Φλωρίνης ήταν ο Δημητριάδος Γερμανός. Το σχίσμα αυτό συνέπεσε σε εποχή που οι ΓΟΧ είχαν μεγάλη εξάπλωση, οι δε Νεοημερολογίτες μεγάλη ελάττωση. Αυτό δημιούργησε την υποψία ότι υποκινητής του σχίσματος ήταν ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος. Συμπίπτει δε με το γεγονός ότι το 1938 ο ιερεύς Ευγένιος Τόμπρος προσχώρησε στην παράταξη του Ματθαίου και απέβη έκτοτε ο ιθύνων νους αυτής. Ο Τόμπρος ήταν παλαιοημερολογίτης ιερεύς στην Κέρκυρα, όπου είχε καταδικαστεί εις φυλάκισιν, επειδή τέλεσε γάμο με το Παλαιό. Ευρισκόμενος στη φυλακή έστειλε επιστολή, που δημοσιεύθηκε, στον Νεοημερολογίτη επίσκοπο Κέρκυρας Αλέξανδρο να μεσολαβήσει να του δοθεί χάρις και να εξυπηρετήσει ως Παλαιοημερολογίτης τα συμφέροντα του Νέου. Όπως και έγινε. Ο Τόμπρος κοντά στον Ματθαίο, τορπίλιζε πάντα κάθε προσπάθεια ένωσης των  διεστώτων, υποστηρίζων πάντοτε ακραίες θέσεις, οι οποίες καθιστούσαν ανέφικτη κάθε ένωση με τον Φλωρίνης.

 Το 1944 πέθανε ο Δημητριάδος Γερμανός, οι δύο δε αποσκιρτήσαντες στο Νέο, επίσκοποι Πολύκαρπος και Χριστοφόρος επανέκαμψαν στο Παλαιό ως επίσκοποι. Οπως γράψαμε παραπάνω είχαν επιστρέψει στο Νέο ως ιερείς – πρώτη Ιεροσυλία – και τώρα επέστρεψαν ως επίσκοποι – δεύτερη ιεροσυλία. Η δικαιολογία ήταν ότι δεν λειτούργησαν ως ιερείς…Αυτό ουδόλως ενδιαφέρει, καθώς η επίσημη αποδοχή σου ότι δεν είσαι επίσκοπος σε καθιστά ΚΑΘΗΡΗΜΕΝΟ με την υπογραφή σου παρά τον πνευματικό νόμο:  ΟΤΙ  ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΕΙΣΑΙ.

Το 1948 ο Βρεσθένης Ματθαίος προέβη μόνος του σε χειροτονίες επισκόπων. Ο Κυκλάδων Γερμανός, που μέχρι τότε ήταν μαζί με τον Ματθαίο, έπαυσε την κοινωνία με αυτόν και προσήλθε στην παράταξη του πρώην Φλωρίνης Χρυσοστόμου. Το 1950 πέθανε ο Βρεσθένης Ματθαίος. 
Το 1949 στην εκκλησία του Νέου Αρχιεπίσκοπος έγινε ο Σπυρίδων Βλάχος, που ήγειρε σφοδρούς διωγμούς στους ΓΟΧ. Το 1950 ο Φλωρίνης με εγκύκλιο καθιστά τους Ν/γίτες εν ενεργεία σχισματικούς δηλώνοντας αναίρεση των προηγούμενων εκκλησιολογικών θέσεων. Παρα ταυτα αναξαλεί εκ νεου στην εφημερίδα βραδυνη δυο μενες αργότερα. Το 1951 συλλαμβάνεται πρ. Φλωρίνης Χρυσόστομος και εξορίζεται στην Ιερά Μονή Υψηλού Μυτιλήνης. Τον Μάρτιο 1952 πεθαίνει ο Κυκλάδων Γερμανός. Τον Ιούλιο 1952 διακόπτεται η εξορία του πρώην Φλωρίνης, Χρυσόστομου.

Ο φλωρίνης πέθανε στις 20.9.1955. Για πέντε χρόνια (1955-1960) η Παράταξη του πρ. Φλωρίνης Χρυσοστόμου εστερείτο επισκόπων. Την διοίκησή της ανέλαβε εκκλησιαστική επιτροπή, με πρόεδρο τον τότε αρχιμανδρίτη Ακάκιο Παπά, μετέπειτα Αρχιεπίσκοπο ΓΟΧ. Το 1960 ο πιο πάνω Αρχιμ. Ακάκιος Παπάς, μετέβη στην Αμερική, όπου δύο επίσκοποι της Ρωσικής Διασποράς, ο Σικάγου Σεραφείμ και ο Ν/γίτης Ρουμάνος Θεόφιλος Ιονέσκου, ο οποίος διατηρούσε και ενορίες με το Νέο, τον χειροτόνησαν επίσκοπο Ταλαντίου για τους ΓΟΧ Ελλάδος.  Το 1962 ο επίσκοπος Ακάκιος με τον Χιλής Λεόντιο, της Ρωσικής Διασποράς, χειροτόνησαν τρεις νέους επισκόπους,
1. τον Κυκλάδων Παρθένιο Σκουρλή, ιδρυτής της μεγάλης Ιεράς Γυναικείας Μονής «Κοιμήσεως της Θεοτόκου» Πάρνηθας,
2. τον Γαρδικίου Αυξέντιο Πάστρα
3. τον Μαγνησίας Χρυσόστομο Νασλίμη. Εν συνεχεία, οι τρεις νεοχειροτονηθέντες ως άνω επίσκοποι, χειροτόνησαν δύο άλλους επισκόπους, τον Αρχιμ. Ακάκιο Παπά, τον β΄ [ κρυφή χειροτονία ] ο οποίος ήταν ανιψιός του Προκαθημένου της Εκκλησίας των ΓΟΧ, Αρχιεπισκόπου Ακακίου Παπά του Α΄, και τον Σαλαμίνας Γερόντιο Μαργιόλη, μετέπειτα Πειραιώς. Το 1963 πέθαναν ο Κυκλάδων Παρθένιος και ο Αρχιεπίσκοπος Ακάκιος.
Στις 7.12. 1963 εξελέγη Αρχιεπίσκοπος της Εκκλησίας ΓΟΧ ο Γαρδικίου Αυξέντιος. Το 1964 η Ιερά Σύνοδος του Αυξεντίου ανέθεσε σε Επιτροπή τη σύνταξη Καταστατικού Χάρτη, ο οποίος όμως δεν ενεκρίθη από το Πανελλήνιο συνέδριο κληρικών.
 Το 1971 ο Αρχιεπίσκοπος Αυξέντιος, προέβη στη χειροτονία τεσσάρων νέων επισκόπων: 1. τον Ευρίπου Παϊσιο Ευθυμιάδη, 2. Θεσσαλονίκης Χρυσόστομο Κιούση, 3. Θαυμακού Καλλίνικο Χανιώτη και 4. Καναδά Ακάκιο Ντούσκο.
Το 1973 ο Αρχιεπίσκοπος Αυξέντιος χειροτονεί δύο νέους επισκόπους, 1) τον Κυκλάδων Γαβριήλ Καλαμισάκη, εφημέριο της Ιεράς Μονής Χρυσοβαλάντου στη Λυκόβρυση Αττικής και 2) τον Μεγαρίδος Αντώνιο Θανάση.
 Τον Ιούλιο 1973 πεθαίνει ο Μαγνησίας Χρυσόστομος Νασλίμης.
Το 1977 ο Ματθαιϊκός επίσκοπος Κορινθίας Κάλλιστος προσχωρεί στην Παράταξη του Αυξεντίου.
Το 1979 ο Κορινθίας Κάλλιστος με τον Μεγαρίδος Αντώνιο, παραπεισθέντες, ότι εκτελούν εντολή του Αυξεντίου, χειροτόνησαν κρυφά στη Μονή του Αγ. Κυπριανού στη Φυλή Αττικής οκτώ Αρχιμανδρίτες σε επισκόπους, ήτοι τους:
1) Φυλής Κυπριανό Κουτσούμπα (καθηρημένος από το νέο,  προσχώρησε στους γοχ και μόλις εγινε επίσκοπος αναδιπλώθηκε στα πιστεύω του,  κατόπιν έκανε την δική του σύνοδο των ενιστάμενων. Μετα θάνατον κυπριανού οι ενισταμενοι ενώθηκαν με τους ΓΟΧ Καλλινίκου.  Η ένωση αυτή έγινε το 2014  οπου οι ΓΟΧ φανέρωσαν με την σειρά τους τα πραγματικά τους πιστεύω, ήτοι  παραδέχθηκαν οτι ο Κυπριανός Κουτσούμπας είχε δίκιο. Βλ.τόμο ενώσεως: η εκκλησία ( γοχ )  δεν διαβεβαιώνει για το κύρος των μυστηρίων ( της διοικούσας εκκλησίας) Συνεπώς μπορεί να υπάρχει Θεια χάρις...δεν ξέρουμε σίγουρα κλπ Μόνο που στην ορθοδοξία δεν υπάρχουν θολά σημεία και όλα επιβάλλεται να είναι ξεκάθαρα σύμφωνα με την εντολή του Χριστού: εστω δε ημών το Ναι Ναι και το Ου Ου.
 Η εκκλησιολογία του Κυπριανού Κουτσούμπα περι διηρημένης και ασθενούσας εκκλησίας   υπάγεται  στον αναθεματισμό της ΡΟΕΔ ( Ρωσικής Διασποράς )  επί Φιλαρέτου 1983 στο Μόντρεαλ του Καναδά. 
Η αίρεση του κυπριανισμού  έχει καταδικαστεί απο την  ΡΟΕΔ  αρχιεπισκοπου Βιταλίου το 2002.

 2) Μαγνησίας Μάξιμο Τσιτσιμπάκο, 3) Αχαΐας Καλλίνικο Σαραντόπουλο, 4) Οινόης Ματθαίος Λαγγής, 5) Αιολίας Γερμανός Αθανασίου, 6) Πενταπόλεως Καλλιόπιος Γιαννακουλόπουλος, 7) Κνωσού Μερκούριος Καλοσκάμης και 8) Δωδεκανήσου Καλλίνικος Καραφυλλάκης (Ο Κνωσού Μερκούριος πέθανε το 1980).
Ο Αυξέντιος δεν αναγνώρισε τις παραπάνω χειροτονίες και απάντησε με νέες χειροτονίες, οι οποίοι ήταν οι εξής: 1) Σταυρουπόλεως Ευθύμιος Ορφανός (μετέπειτα Θεσσαλονίκης), 2) Γαρδικίου Παϊσιος Λουλουργάς (μετέπειτα Αμερικής), 3) Χριστιανουπόλεως Θεόφιλος Τσίρμπας (μετέπειτα Πατρών, δεν ζει), 4) Πλαταμώνα Αθανάσιο Ποστάλα (μετέπειτα Λαρίσης), 5) Καρδαμύλων Στέφανος, (μετέπειτα Χίου, δεν ζει), 6) Αιγίνης Παϊσιο Φιλοκαλιωτάκη (δεν ζει), 7) Ταλαντίου Γεράσιμο Βράκα (μετέπειτα Θηβών), 8) Γρεβενών Αθανάσιο Χαραλαμπίδη (μετέπειτα Αχαρνών), 9) Κεφαλληνίας Μάξιμο Βαλιανάτο και 10) Ευρίπου Ιουστίνο Κολοτούρο, μετέπειτα Ευβοίας.
 Έτσι έγινε το δεύτερο σχίσμα στους ΓΟΧ. με δύο Συνόδους.
Από τη Σύνοδο του Καλλίστου-Αντωνίου αποσπώνται τρεις επίσκοποι, ο Μαγνησίας Μάξιμος, ο Αιολίας Γερμανός και ο Δωδεκανήσου και μεταπηδούν στη Σύνοδο του Αυξεντίου.
Η Σύνοδος του Αυξεντίου διασπάται σε δύο μέρη, ένα υπό τον Αυξέντιο και ένα υπό τον Πειραιώς Γερόντιο, και δημιουργούνται δύο Σύνοδοι.
Ο Κορινθίας Κάλλιστος αποκόπτεται το 1985 από τη Σύνοδό του σκανδαλισμένος από την συμπεριφορά του Κυπριανού, που έδιδε τα μυστήριά του σε Νεοημερολογίτες.
Στη Σύνοδο πλέον αυτή παρέμειναν 1) Ο Μεγαρίδος Αντώνιος 2) Ο Αχαΐας Καλλίνικος 3) Ο Οινόης Ματθαίος, 4) Ο Πενταπόλεως Καλλιόπιος. Η Σύνοδος αυτή ενώνεται με τη Σύνοδο του Γεροντίου. Έτσι έσβησε το σχίσμα του Καλλίστου-Αντωνίου του 1979.
Εν τω μεταξύ και η Σύνοδος του Αυξεντίου ενώθηκε με τη Σύνοδο του Γεροντίου, οπότε οι ΓΟΧ ήταν πλέον σε τρεις Παρατάξεις:
1) των Αυξεντιανών (η πολυπληθεστέρα)
2) των Ματθαιϊκών και
3) των Ενισταμένων του Κυπριανού. Όπως έγραψα στο άνω σχόλιο η πρώτη παράταξη με την τρίτη ενώθηκαν το 2014 

Το 1985 η Σύνοδος της Παρατάξεως Αυξεντίου καθήρεσε τον Αυξέντιο και τους επισκόπους Θηβών Γεράσιμο και Κεφαλληνίας Μάξιμο, γιατί οι δύο τελευταίοι, με εντολή του πρώτου, προέβησαν στην κρυφή χειροτονία του Δωροθέου Τσάκου [ κατηγορημένος για ανηθικότητα] σε επίσκοπο.
Ο Αυξέντιος δεν αποδέχτηκε την καθαίρεσή του και δημιούργησε δική του Παράταξη, μετά την κοίμησή του το 1994, ανέλαβε ο Μάξιμος Βαλλιανάτος και στην συνέχεια χειροτόνησε με κάποιο ψευδεπίσκοπο Κανδάνου Δημήτριο Πρίφτη (1996) νέους μητροπολίτας, μερικοί από τους οποίους δεν είχαν στην δικαιοδοσία τους ούτε ένα ιερέα. Είναι η τρίτη Παράταξη στο χώρο των ΓΟΧ, (μετά τους Ματθαιϊκούς και Φλωρινικούς), με ολιγάριθμους οπαδούς.
Μετά την καθαίρεση του Αυξεντίου, η Σύνοδος των Φλωρινικών εξέλεξε νέο Αρχιεπίσκοπο τον Θεσσαλονίκης Χρυσόστομο Κιούση.
Το 1986 παραπέμπεται σε εκκλησιαστική δίκη ο επίσκοπος Φυλής Κυπριανός Κουτσούμπας για λόγους πίστεως. Ο Κυπριανός καθαιρείται για Οικουμενισμό και σχίσμα καθώς είχε δημιουργήσει το σχίσμα των Ενισταμένων. Είναι η τέταρτη Παράταξη στους ΓΟΧ.
Στις 5 Ιουλίου 1995 έξι επίσκοποι: 1) Θεσσαλονίκης Ευθύμιος, 2) Φθιώτιδος Καλλίνικος, 3) Αμερικής Παϊσιος, 4) Χίου Στέφανος, 5) Ευρίπου Ιουστίνος, 6) Αυλώνος Βικέντιος με δήλωσή τους ανακοίνωσαν την απόσχισή τους από την Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Κιούση, η οποία συνεκλήθη αμέσως και καθήρεσε τους αποσχισθέντες. Ούτοι, μη αποδειχθέντες την καθαίρεσή τους δημιούργησαν την πέμπτη Παράταξη.
Από τους παραπάνω επισκόπους οι δύο, ο Αμερικής Παϊσιος και ο Αυλώνος κατέφυγαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, τους δέχτηκαν ως μοναχούς, εν συνεχεία τους χειροτόνησαν διακόνους, ύστερα ιερείς και τέλος επισκόπους. Άλλοι δύο επίσκοποι από τους καθαιρεθέντες, ο Χίου Στέφανος και Ευρίπου Ιουστίνος επανέκαμψαν στη Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Κιούση, η οποία ήρε τις καθαιρέσεις τους.

Οι Ματθαιϊκοί, μετά το σχίσμα του 1937, μέχρι το 1995 παρέμειναν ενωμένοι σε μια Παράταξη. Το έτος αυτό με αφορμή των ζήτημα των εικόνων ειδικά της Αγίας Τριάδος και της Αναστάσεως του Κυρίου διασπάστηκαν σε δύο παρατάξεις, κατόπιν διασπάστηκαν μεταξύ τους και σήμερα είναι 6 ομάδες ματθαιικών όπου κατά το ειθισμένο  όλοι εχουν αλληλοκαθαιρεθεί. 


Εν κατακλείδι, 
Οι βασικές παρατάξεις ΓΟΧ είναι 2 - Ματθαιικοί και Φλωρινικοί. Χωρίστηκαν το 1937 για εκκλησιολογικούς λόγους. 
Οι Ματθαιικοι δεν δέχονται θεία χάρι στους ΝΗγίτες ενώ οι φλωρινικοί δέχονται.

ΜΑΤΘΑΙΙΚΟΙ
Το 1995 έγινε σχίσμα στους  ματθαιϊκούς με αφορμή την προσκύνηση κάποιων εικόνων.                    
Η σύνοδος του σημερινού Στεφάνου oprotoklitos.blogspot.com  δεν δέχεται την εικόνα της Αγίας Τριάδος με το σύνθρονο γιατί ο Αναρχος Πατέρας δεν εικονίζεται. Πάρα ταύτα την έχουν στις ενορίες τους. Μυρώνουν τα εισερχόμενα μέλη και αρκετές φορές τους βαπτίζουν.

Λίγα χρόνια αργότερα έκοψε  ο  «Μεσογαίας» Κηρύκος Κοντογιάννης  www.churchgoc.org. σχετικά με το θέμα χειροτονίας ή χειροθεσίας ή συγχωρητικής ευχής, που δέχτηκαν θρησκευτικοί πρόγονοί τους από Ρώσους κατά τη δεκαετία του ’70. Ο  «Μεσογαίας» Κηρύκος Κοντογιάννης ενώθηκε  με άλλους  2 Ρουμάνους επισκόπους οι οποίοι εχουν διαδοχή απο τους αφορισμένους ανακαινιστές της Ζώσας εκκλησίας ητοι ανίεροι και προσφάτως με τους επισκόπους Παχώμιο και Ευστάθιο οι οποίοι έκοψαν από την σύνοδο Στεφάνου. Ο τόμος ενώσεως το 2019 ανατρέπει τα πρώην πιστευω και των δυο πλευρών. Γι αυτό τον λόγο αποτειχίστηκε ο επίσκοπος Αμφιλόχιος Λαρίσης της συνόδου  Κηρύκου.   Βαπτίζουν και μυρώνουν τα εισερχόμενα μέλη.

 Η άλλη σύνοδος είναι απο το σχίσμα του 1995 γνωστή ως των πέντε ( 5) του σημερινού «Θηβών» Χρυσοστόμου Τζανή  churchgoc.blogspot.com η οποία προσκυνά δογματικά την εικόνα με τον Αναρχο Πατέρα και  γι αυτό ονομάζουν την σύνοδο Στεφάνου  «αιρετικούς εικονομάχους» Κατέχουν το μεγάλο μερίδιο των ματθαιικών. Από αυτή την σύνοδο  έκοψε ο «Θεσσαλονίκης» Χρυσοστόμος Μητρόπουλος  www.egoch.orgΜυρώνουν και βαπτίζουν τα εισερχόμενα μέλη.

 
Ο  «Μητροπολίτης Τρικάλων» Κοσμάς Σκρέτας. Ηγείται της παράταξης των «σκρετικών» ή «τρικαλινών», που άλλοι παλιοημερολογίτες χλευάζουν ως «κοσμικούς» κατά ειρωνικό λογοπαίγνιο με το όνομα του ηγέτη τους. Πρόκειται για  αυτοτελή παράταξη, η οποία αποσχίστηκε πρόσφατα από την παράταξη του  κ. Χρυσοστόμου Τζανή και δεν κοινωνεί με τις λοιπές παρατάξεις. Αναφέρθηκαν σε ΜΜΕ περί το έτος 2012 γύρω από επεισόδια σε ιδιωτικό ναό  σχετικά με τη δικαιοδοσία επ’ αυτού στα Τρίκαλα έναντι ομάδας έτερου παλιοημερολογίτη ρασοφόρου (Φιλόθεου Τουρτουνή της παράταξης του αξιοτίμου κ. Χρυσοστόμου Τζανή). Θεωρούν τους λοιπούς παλιοημερολογίτες ως «ουνίτες» και «οικουμενιστές» Μυρώνουν τα εισερχόμενα μέλη.

Ο  «Μητροπολίτης Λητής» Φιλόθεος Κυνηγαλάκης. Ηγείται αυτοτελούς παράταξης, που δεν κοινωνεί με καμμία άλλη, έχει δικό της κλήρο και δύο δικά της μοναστήρια, που το ένα έγινε γνωστό στα ΜΜΕ από επίσκεψη του πολιτικού αρχηγού  κ. Πάνου Καμμένου. Άλλοι παλιοημερολογίτες τους χλευάζουν σε οπαδούς τους ως «ψυχούλες», λόγω σχετικής επαναλαμβανόμενης φράσης του Φ. Κυνηγαλάκη σε τηλεοπτικές εκπομπές που αυτός εμφανιζόταν. Φέρεται σχετιζόμενος με κάποιον  «Αιγίνης» ή «Αρχιεπίσκοπο Αθηνών» Ιάκωβο Γιαννακή και με παλιοημερολογίτικη παράταξη της… Ιταλίας, γνωστή ως «σύνοδος του Μιλάνου». 
* Ο π. Ιωάννης Καρασακαλίδης Αλεξανδρούπολη έκοψε απο το Νεο και έγινε  «Μητροπολίτης» στην  σύνοδο του Κυνηγαλάκη..


Τα Φλωρινικά σχίσματα δέχονται έγκυρα μυστήρια από τον οικουμενισμό γι αυτό και δεν μυρώνουν ούτε βαπτίζουν τους ραντισμένους εκτός ελαχίστων εξαιρέσεων.  Μεταδίδουν μυστήρια σε ΝΗγίτες. Η  σύνοδος Καλλινίκου υπάγεται στον νόμο 4301/2014 [ πληροφορίες στο ιντερνετ ] των θρησκευτικών κοινοτήτων ο οποίος βγήκε προκειμένου να νομιμοποιηθούν - αναγνωριστούν απο το κράτος οι αιρέσεις και αλλόδοξοι.
Οι ΓΟΧ Δεν πιστεύουν στο κυριολεκτικό σφράγισμα, παρά μόνο στο πνευματικό - συμβολικό, ακυρώνοντας αυτά που έλεγαν κι έγραφαν για 25 χρόνια.
Εχουν κοινό ποτήριο με την ΡΟΕΔ Αγαθαγγέλου οικουμενιστικών φρονιμάτων, καθώς μνημόνευαν φανερά τον πρώην ιεροσολύμων Ειρηναίο. Επίσης  χειροτόνησαν επίσκοπο με την ευλογία  Ειρηναίου. Όλα τα παραπάνω με συνοδικές αποφάσεις. Αρα επίσημα Οικουμενισμός. Περαιτέρω Ιδρυσαν την εκκλησία της Β. Κύπρου στα κατεχόμενα. Τουτο σημαίνει οτι αναγνώρισαν τις Τουρκικές αρχές και την αιματοβαμμένη μπότα του Αττίλα. 

ΣΧΙΣΜΑΤΑ
Το 1985 καθαιρέθηκε ο Αυξέντιος, ο οποίος δεν αποδέχθηκε την καθαίρεσή του και συνέχισε με δική του παράταξη, την οποίας μετά την κοίμησή του το 1994, ανέλαβε ο Μάξιμος Βαλλιανάτος. Στην συνέχεια χειροτόνησε με κάποιο ψευδεπίσκοπο Κανδάνου Δημήτριο Πρίφτη (1996) νέους μητροπολίτας198, μερικοί από τους οποίους δεν είχαν στην δικαιοδοσία τους ούτε ένα ιερέα. Ο Μάξιμος ισχυρίσθηκε ότι ο Δημήτριος ήταν παλαιότερα « επίσκοπος του πατριαρχείου Αλεξανδρείας», το εν λόγω όμως πατριαρχείο αρνήθηκε, ότι είχε ποτέ τέτοιο επίσκοπο στις τάξεις του.
Από τον Δωρόθεο Τσάκο έλκουν τις "χειροτονίες" τους δύο ψευδοσύνοδοι Γ.Ο.Χ. η μία με "αρχιεπίσκοπο" τον, επίσης καθηρημένο από το νέο ημερολόγιο (Μητρόπολη Κυθήρων), Σεραφείμ Μίχα http://www.orthodoxchurch.org.au/  και η άλλη με "αρχιεπίσκοπο" κάποιον Νικηφόρο  http://ieramitropolixiou-pe.blogspot.gr/).
Από τον Μάξιμο Βαλλιανάτο έλκουν τις "χειροτονίες" τους οι παρακάτω ολιγομελής ομάδες:
α. Του "Μεσογαίας" Ησαΐα
β. Του "αρχιεπισκόπου" Αυξεντίου Μαρίνη 
http://ecclesiape.gr/
γ. Του "αρχιεπισκόπου" Ιακώβου 
http://frdionisios.blogspot.gr/ .

Η σύνοδος ΓΟΧ καθαίρεσε τον επίσκοπο Κυπριανό Κουτσούμπα για οικουμενισμό. Ο Κυπριανός ίδρυσε δική του σύνοδο  και αναγνώριζε μόνο  την κρατούσα εκκλησία.  Ενώθηκαν το 2014 με τους ΓΟΧ σημερινού «αρχιεπισκόπου Καλλινίκου» με κοινη ομολογία που δικαιώνει τον κυπριανό Κουτσούμπα ( έγινε άρση της καθαιρέσεως του μετά θάνατον)
Από την σύνοδο του Κυπριανού έκοψε ο "Αυλώνος" Άγγελος για την διδασκαλία των κυπριανιτών περί  ΜΗ κυριολεκτικού χαράγματος καθώς πιστεύουν μόνο στο συμβολικό - πνευματικό χάραγμα.  Εχει ιδρύσει δική του σύνοδο με καποιους Ρώσους.
. http://metropolsynodgoc.blogspot.gr/
Το 1995 έξι επίσκοποι: 1) Θεσσαλονίκης Ευθύμιος, 2) Φθιώτιδος Καλλίνικος, 3) Αμερικής Παϊσιος, 4) Χίου Στέφανος, 5) Ευρίπου Ιουστίνος, 6) Αυλώνος Βικέντιος με δήλωσή τους ανακοίνωσαν την απόσχισή τους από την Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Κιούση, η οποία συνεκλήθη αμέσως και καθήρεσε τους αποσχισθέντες. Ούτοι, μη αποδειχθέντες την καθαίρεσή τους δημιούργησαν  δική τους σύνοδο με σημερινό αρχιεπίσκοπο τον Μακάριο Καβακίδη.
Από τους πιο πάνω επισκόπους, ο Αμερικής Παϊσιος και ο Αυλώνος κατέφυγαν στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, και τους αποδέχτηκαν ως μοναχούς, εν συνεχεία τους χειροτόνησαν διακόνους, ύστερα ιερείς και τέλος επισκόπους . Άλλοι δύο επίσκοποι από τους καθαιρεθέντες, ο Χίου Στέφανος και Ευρίπου Ιουστίνος επανέκαμψαν στη Σύνοδο του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου Κιούση, η οποία ήρε τις καθαιρέσεις τους.
Από αυτή την σύνοδο έκοψε ο  «Μητροπολίτης Μεσογαίας και Νήσων» Χριστοφόρος Αγγελόπουλος. Ηγείται της παράταξης των «χριστοφορικών». Δεν κοινωνεί με τις λοιπές παρατάξεις. ΔΕΝ αναγνωρίζει θεια χάρι στους οικουμενιστές, μυρώνει και βαπτίζει.
Την ίδια εποχή περίπου οι ΓΟΧ καθαίρεσαν τον «Μητροπολίτη Δωδεκαννήσου » Καλλίνικο για θέμα πίστεως κάτι το οποίο δεν δέχεται  ο ίδιος - έκτοτε είναι αυτοκέφαλος
http://apostolikifoni.gr/mitropolitis/viografiko.html


 Το 1998 ο αρχιμ. Νηφων απεσχίσθη από την σύνοδο ΓΟΧ σημερινού «αρχιεπισκόπου Καλλινίκου» γιατί δεν του επέτρεψαν να επεκταθεί στην Αμερική  και έτσι  αποκήρυξε  την σύνοδο και προσχώρησε στο σχίσμα Ευθυμίου (σημερινού Μακαρίου) όπου έγινε «επίσκοπος». Λιγα χρόνια αργότερα τους αποκήρυξε κι αυτούς διότι δεν εξελέγη ως αρχιεπίσκοπος και στην συνέχεια ίδρυσε δική του σύνοδο.
Κατηγορήθηκε για παιδεραστία και έμεινε για κάποιο διάστημα φυλακή.

Αλλοι  τυχοδιώκτες ανίεροι
ο "Ταλαντίου" Γερμανός Κεφαλάς (καθηρημένος από το νέο για τον ίδιο λόγο με τον Δωρόθεο) και ο εμπλεκόμενες σε σκοτεινές οργανώσεις "Μεδιολάνων" Ευλόγιος, της λεγόμενης Συνόδου του Μιλάνου.
 
Ο «Επίσκοπος» ή «μητροπολίτης Νοτίου Ευβοίας» Μιχαήλ Καμπουρέλλης, σχετιζόμενος με «μονή Αρχαγγέλων Κερατέας». Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία ενδεχομένως σχετίζεται με Ρώσους.

Ο  «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος» Ιάκωβος Γ’ Γιαννακής. Υπήρξε ιερέας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ο οποίος καθαιρέθηκε το 2010, ιδρύοντας κατόπιν παράταξη παλιού ημερολογίου. Η παράταξή του είναι διάδοχη των γνωστών Δωρόθεου Τσάκου και Μάξιμου Βαλλιανάτου,  σήμερα δραστηριοποιείται κυρίως στην Αττική, ενώ παρουσιάζεται και ως ενωμένη με τη κάποια εξωελλαδική παράταξη ονόματι «Αυτοκέφαλος Εκκλησία Ραβέννας και πάσης Ιταλίας, προεδρευομένη υπό του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Βλαδιμήρου-Ιωάννη ΧΙ». Ο ίδιος ο κ. Γιαννακής σε ΜΜΕ εμφανιζόταν πρόσφατα ως επικεφαλής παράταξης, η οποία πρόσφατα φερόταν ως εμπλεκόμενη με εντάσεις σε κύκλους της ομογένειας της Αυστραλίας.

Ο  «Μητροπολίτης Μεσογαίας» Ησαΐας. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από παλαιό εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα. 

Ο «Μητροπολίτης Χίου, Ψαρρών, Οινουσσών Και Υπέρτιμος Και Έξαρχος Παντός Αιγαίου Πελάγους Και Ιωνίας» Νεκτάριος, αλλά και ως «Κανονικός Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος των Παλαιοεορτολογιτών», διάδοχος κάποιου Νικηφόρου. Ηγείται μικρής παράταξης, η οποία προήλθε από πρόσφατο εσωτερικό παλιοημερολογίτικο σχίσμα και φέρεται σαν διάδοχη της παράταξης του κεκοιμημένου Σεραφείμ Μίχα, ο οποίος ήταν καθηρημένος από την Εκκλησία της Ελλάδος. 

Ο «ιερέας» ή «επίσκοπος» Ποιμένας από την παλιοημερολογίτικη «μονή Μυρελαίου Ευβοίας» και οι πέριξ αυτού. Απασχόλησε εντός του έτους 2013 τα ΜΜΕ. Εσχάτως πιθανόν είναι ενωμένος με κάποιο σχισματικό παλιοημερολογίτικο παρακλάδι από τους Ρώσους της Διασποράς .

Ο  «Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και Πάσης Ελλάδος» Παρθένιος Βεζυρέας. Υπήρξε φωτομοντέλο και είχε πολλές εμφανίσεις σε πρωινές και μεσημεριανές τηλεοπτικές εκπομπές κοινωνικών σχολιασμών και λάιφ-στάιλ. Φέρεται να διαδέχτηκε τον αυτοαποκαλούμενο «Αρχιεπίσκοπο Αθηνών» ή «Μητροπολίτη Ελευσίνος» Σεραφείμ Μίχα. Φέρεται να σχετίζεται (τουλάχιστον παλιότερα) με μονύδριο σε χωριό της Καρδίτσας. 


 


Κι εδω το θέατρο του παραλόγου που ζούμε
Ο  «Μητροπολίτη Κρήτης, υπέρτιμου και έξαρχου Ευρώπης»» Ιλαρίων Κονσολάκης 
 https://www.pronews.gr/thriskeia/aireseis/442072_piso-apo-tis-kleistes-portes-sti-neas-makris-o-cool-despotis-ilarion-kai




 
Δεν πήγε καλά η επιχείρηση...
και Τσά!!!





        «Ίδρυσα δική μου εκκλησία με καταστατικό και όλα είναι νόμιμα»
Μια κανονική μπίζνα με υποψήφια θύματα ανθρώπους της θρησκείας φαίνεται πως έχει στήσει ένας άνδρας από την Κρήτη, εν ονόματι Θωμάς Κονσολάκης. Ο ίδιος αυτοαποκαλείται Σεβασμιώτατος Ιλαρίων και έχει δώσει στον εαυτό του τον τίτλο του «Μητροπολίτη Κρήτης, υπέρτιμου και έξαρχου Ευρώπης» και  παρουσιάζεται ως πρόεδρος κάποιας «ελληνορωσικής μητροπολιτικής συνόδου», προκαλώντας θύελλα αντιδράσεων στην αρχιεπισκοπή Κρήτης.
Ο ξανθός ρασοφόρος μάλιστα έχει δημιουργήσει ένα χώρο, που ο ίδιος ονομάζει ησυχαστήριο «Παναγία Θεραπεύτρια», στη Νέα Μάκρη και εκεί δέχεται συναντήσεις με κόσμο κατόπιν ραντεβού! Το ησυχαστήριο του διαθέτει μέχρι και πισίνα στην οποία, όπως λέει, βαφτίζει με αγιασμένα νερά από την Παναγία!






Αναλυτικά η ανακοίνωση της αρχιεπισκοπής Κρήτης:
«Τις τελευταίες ημέρες έχει εμφανισθεί στο Ηράκλειο, αλλά και σε άλλες περιοχές της Ανατολικής κυρίως Κρήτης, κάποιος ρασοφόρος, ο οποίος ονομάζεται "Μητροπολίτης Κρήτης Ιλαρίων ο Α', Υπέρτιμος και έξαρχος πάσης Ευρώπης και Πρόεδρος της Ελληνορωσικής Μητροπολιτικής Συνόδου Ευρώπης".
Ως έδρα του παρουσιάζει κάποιο Ησυχαστήριο "Παναγία Θεραπεύτρια" στη Νέα Μάκρη Αττικής.
Ο συγκεκριμένος ρασοφόρος πραγματοποιεί συνάξεις σε ξενοδοχεία, αίθουσες και ιδιωτικούς χώρους, προσκαλεί ανθρώπους που έχουν προβλήματα υγείας για να τους "σταυρώσει" και δήθεν να τους θεραπεύσει.
Πληροφορούμε τον ευσεβή λαό της Ιεράς Αρχιεπισκοπής μας, ότι ο συγκεκριμένος ρασοφόρος είναι άγνωστος για την Ορθόδοξη Εκκλησία μας.
Δεν έχει καμία σχέση με την Εκκλησία Κρήτης, ούτε με κάποια από τις Κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες σε όλο τον κόσμο, ούτε υπάρχει Ελληνορωσική Μητρόπολη Ευρώπης ή Ελληνορωσική Μητροπολιτική Σύνοδος.
Για τους παραπάνω λόγους, ζητούμε την προσοχή των ευσεβών χριστιανών εις το συγκεκριμένο θέμα, να βρίσκονται σε εγρήγορση, να εμπιστεύονται μόνο  την Τοπική Ορθόδοξη Εκκλησία μας και τις ευρισκόμενες σε κοινωνία με τις Κανονικές Ορθόδοξες Εκκλησίες».

  +ΙΓΖ



Σχόλια